Michael Beligiannis, ReSTEAM København
Michael Beligiannis, ReSTEAM København

Individuelt ReSTEAM forløb mod stress i København

Om Michael Beligiannis

Jeg har arbejdet som terapeut siden 2015. Jeg specialiseret mig i og angst, stress, og søvnbesvær. Jeg er eksternt eksamineret og certificeret hypnoseterapeut fra flere organisationer, bl.a. HPD, NGH  og UKHTC. Desuden er jeg også certificeret NLP practitioner. Jeg har oprindeligt uddannet skolelærer, og jeg har arbejdet som skolelærer gennem 16 år. Jeg kender derfor alt til en presset hverdag, hvor elevernes undervisning og trivsel skal passe sammen med læreplaner og knappe ressourcer.

ReSTEAM i København

Når du vælge et individuelt ReSTEAM-forløb mod stress, tager hver session udgangspunkt i din nuværende situation. Hele forløbet er et samarbejde mellem dig og mig, og vi tilpasser hele tiden tilgangen og øvelserne sammen efter dine behov. Der vil blive lagt vægt på, hvad du oplever mellem sessionerne. Gennem hele forløbet er det hensigten, at du lærer og kan anvende de øvelser vi bruger i sessionen på egen hånd. Så du fremadrettet kan få det maksimale ud af ReSTEAM i din hverdag. Et normalt ReSTEAM-forløb kører over 6-8 uger, men det kan tilpasses efter behov. Det er målet, at du efter endt forløb er selvkørende og er i stand til at håndtere de udfordringer, du står med i dit liv uden stress.

Fysisk fremmøde i klinikken eller online sessioner

Forløbet tilbydes både ved fysisk fremmøde i klinikken og online via videokonferenceplatformen Whereby. Ved onlinesessioner er fremgangsmåden den samme, men du kan deltage i et ReSTEAM-forløb uanset hvor du befinder dig eller i trygheden af dit eget hjem.

Du får ro på nervesystemet

Få styr på søvnen

Når man er udfordret og belastet af kroppens stressrespons, er en af de vigtigste ting at lære først og fremmest at skabe ro i kroppen kropsligt og mentalt. Der er mange måder at skaber ro kroppen, så den kan stabilisere sig finde hvile, tryghed og give ny energi. Blandt andet ved bevidst at øve at slappe af mentalt og fysisk og træne åndedrættet. Her er et par lette øvelser du kan starte med på egen hånd i dag. Der findes forskellige tilgange til at opnå det. Sammen finder frem til dem, der passer til allerbedst dig, og som giver dig den største effekt.

Du lærer at træne dit fokus og ændre din opmærksomhed og stoppe tankemylder.

Når din krop stresser, har du ofte svært ved at fokuserer og koncentrere dig om selv simple ting. Når du først har lært at få nervesystemet i ro, skaber det plads til at håndtere tankerne. Tankemylder og følelsen af, at man ikke kan styre hverken tanker eller følelser er almindeligt under stress. Ofte går det især ud over søvnen og din evne til træffe gode beslutninger. Den dårlige søvn giver mindre overskud og mere tankemylder. Det skaber et negativt loop mellem følelser og tanker. Her er en lille guide til, hvordan du på egen hånd, kan få styr på din søvn.

Lukkede øjne giver fokus

Har du svært ved at fokusere lærer jeg dig, at genvinde fokus. Du lærer simple metoder til at håndtere negative tanker, tage kontrol over dit fokus og stoppe tankemylderet. Dele af det arbejde vi laver sammen foregår, hvor du har lukkede øjne. Lukkede øjne styrker evnen til at fokusere og stille skarpere på din reelle oplevelse. Vi træner at rette dit fokus bestemte steder hen og både stille skarpt og uskarpt på forskellige aspekter. Øget evne til at fokusere på det væsentlige giver ro i hovedet, og som bonus træner det også din koncentrationsevne og giver bedre søvn.

Guidede forestillinger og ændret adfærd

Ofte vil du blive bedt dig om at forestille dig forskellige scenarier. Det gør vi for at rette din opmærksomhed mod det du gerne vil væk fra og flytte fokus til du gerne vil opnå. Så vi giver hjerne en retning. Under det arbejde vil du ofte blive bedt om at mærke efter, hvad du oplever og fornemmer i kroppen. F.eks. hvilke tanker, ord og mentale billeder du har i hovedet og hvilke fornemmelser du mærker i kroppen. Mange mennesker, specielt stressede mennesker, er helt holdt op med at mærke efter hvilket ofte driver dem for langt ud.


Evnen til at kunne mærke efter er vigtig for opdage, hvad der sker i dig på et tidligt tidspunkt. Det giver mulighed for at træde ind og for at ændre det inden, man ender i grøften. Mindfulness er blevet et lidt for gennemtærsket og udvandet ord. Der er mange, der tror det handle om at lægge ned, mens man sender tanker væk i lyserøde skyer, det gør det ikke. Mindfulness handler i virkeligheden om at bruge sin opmærksomhed, sådan man man faktisk oplever, hvad der foregår mere end at være fanget af det. Det er med til at fjerne støjen, så du finder dig selv igen. Det bedste er, at det er simpelt at lære. og har kæmpe effekt på, mental og fysisk ro, koncentration, søvn og stress niveau generetl. Mindfulness indgår som en helt naturlig del af ReSTEAM-systemet.

Brug af hypnose

Jeg er uddannet hypnoseterapeut, dvs. jeg anvender hypnose i kombination med terapi. Glem alt om, hvad du tror, hypnose er, det er ikke så mystisk og “farligt”, som du måske tror. Der findes over 12.000 kvalitetsstudier, der bakker brugen af hypnose som terapi op. Helt grundlæggende er hypnose at gå målrettet efter og fokuserer på en ide så meget, at kroppen begynder at tro på det. Lidt lige som når en skuespiller virkelig tager rollen på sig og bliver påvirket af den rolle hun spiller. Hypnose er et stærkt redskab til at fokusere opmærksomheden. Det giver flere muligheder end almindelig samtaleterapi.

Vi behøver ikke anvende hypnose, når vi arbejder sammen. Det aftaler vi inden vi planlægger forløbet. Du kan dog via at brug af hypnose ofte speede processen op, og du kan rykke endnu hurtigere på kortere tid. Du kan læse mere om hypnose, og hvordan jeg arbejder på min pesonlinge hjemmeside www.dinhypnose.dk

Under hypnose kan man forestille sig situationer meget virkeligt. Man kan derfor mere troværdigt prøve forskellige situationer af og øve mentalt. Hypnose kan ses som en form for mentaltræning, hvor man træner sin hjerne til nye reaktioner. Jeg vil lære dig at anvende selvhypnose og mentaltræning derhjemme. Alt hvad vi gør sammen under forløbet, vil du kunne gøre på egen hånd derhjemme måske i en lidt tilpasset form.

Priser

Et forløb løber over flere uger. En tommelfingerregel er 6-8 uger. Minimum 4 uger. Ofte ligger de første sessioner med en uges mellemrum, derefter kan det være 14 dage. For hver gang er målet at du går herfra med et mærkbart reduceret stressniveau. Du arbejder videre med øvelserne mellem sessionerne.
Du betaler for 4 sessioner og efterfølgende pr. session. Jeg tilbyder en gratis 1/2 times gratis prøvesession viavideo inden du booker, hvor vi kan tale om din situation, hvad der passer dig og du får mulighed prøve nogle praktiske øvelser af og se om et forløb evt. er noget for dig. Vi samarbejder hele tiden og finder frem til, hvornår du skal komme igen næste gang, eller om du er klar til at stoppe eller holde en pause og fortsætte med de metoder, du har lært.

De første 4 sessioner koster samlet 4000 kr. (inkl. en 5. gratis prøvesession) herefter koster det 700 kr pr. session.
For studerende, arbejdsløse og pensionister tilbydes 10% i rabat.

Bestil forløb mod stress i København

Stil spørgsmål eller bestil en tid

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial
LinkedIn
LinkedIn
Share